هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

صبح سه‌شنبه در ساختمان مرکزی ایرانسل، گروهی از خبرنگاران حوزه‌ی ICT نخستین‌بار از سایت 5G، دومین سایت 5G ایران، بازدید و سرعت نسل پنجم تلفن‌همراه را آزمایش کردند.

 

روز چهارشنبه، اول مرداد ۱۳۹۹، ایرانسل با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین سایت 5G ایران را در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی کرد. رئیس‌جمهور، دکترروحانی، در آیین افتتاح این سایت که در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت‌دولت برگزار شد، با اعلام این موضوع به‌عنوان «خبری خوش»، راه‌اندازی نسل پنجم تلفن‌همراه را «تحول بزرگ دیجیتال» دانست.

 

بیژن عباسی، مدیرعامل ایرانسل در مراسم رونمایی گفت:

 

در سال‌های اخیر، ایرانسل برنامه‌ریزی‌های زیادی برای دستیابی به تکنولوژی‌های جدید کرده است و امروز که در حال آزمایش نسل 5 اینترنت در ساختمان ایرانسل هستیم، نتیجه‌ی برنامه‌ریزی در سال‌های اخیر است.

 

در مراسم روز جاری، پس از انجام چند آزمایش سرعت رسمی نسل پنجم که با سیم‌کارت ایرانسل و با استفاده از گوشی‌ با قابلیت 5G انجام شد، خبرنگاران حاضر در این مراسم نیز توانستند با آزمایش سرعت‌های متعدد و بررسی سیم‌کارت موجود در گوشی و مشاهده‌ی شناسه‌ی شبکه‌ی تلفن‌همراه ایرانسل، از نزدیک سرعت بیش از ۱/۵۱۸ گیگابیت‌برثانیه را در شبکه‌ی 5G ایرانسل تجربه کردند.

 

پیش‌از‌این و در شهریور ۱۳۹۶ نیز، ایرانسل نخستین آزمایش شبکه‌ی 5G در ایران را انجام داد و نمونه‌ای از شبکه‌ی کامل (End to End) نسل پنج شامل هسته‌ی شبکه و رادیو را در حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آزمایش کرده بود. در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با قدردانی از همکاری وزیر ارتباطات، ابراز امیدواری کرد با دریافت گوشی‌های تلفن‌همراه جدید سفارش‌داده‌شده با قابلیت پشتیبانی از «تجمیع فرکانس»، به‌زودی آزمایش سرعت‌های نزدیک به دوبرابر سرعت فعلی، در حضور خبرنگاران انجام خواهد شد.


منبع: zoomit.ir

شرکت دانشوران سرمد

مرداد 99

تعداد بازدید :  12741 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ برابر است با 2020/08/03

بازگشت