هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

تاحالا شب ها مشکل به خواب رفتن داشته اید؟ آیا شده که وقتی روی تخت دراز میکشید ذهنتان شروع به مسابقه میکند و نمیتوانید ریلکس کنید؟ من هم همینطور.

اما نگران نباشید، خبرهای خوبی برایتان دارم. اپلیکیشن های خوبی وجود دارد که میتوانند به شما کمک کنند هر شب، تمام شب، خواب راحتی داشته باشید.

برای اینکه به شما کمک کنم که بخوابید، لیستی از اپ های مربوطه برای آیفون را آماده کردم، که بی خوابی را تبدیل به گذشته، و شما را به سادگی و سرعت به سرزمین رویا راهنمایی میکند.

 

1-slumber

Slumber بهترین اپلیکیشن خوابی است که تا به حال استفاده کرده ام، هر بار که آنرا استفاده کردم به من کمک کرده زیر 20 دقیقه به خواب بروم. این اپ کلکسیون بزرگی از مدیتیشن و داستان های زمان خواب دارد که کمک میکند ذهنتان را آرام کنید، که اجازه میدهد بی زحمت به خواب بروید. همچنین طوری تنظیم شده که زمان خواب صفحه حالت تاریک دارد تا شما را بیدار نکند.

پشت مسیر مدیتیشن، یک دستگاه تولید نویز سفید قرار دارد که در پس زمینه صدا پخش میکند، و با موزیک آرام و صدای طبیعت، فضای آرامی تولید میکند. همچنین برنامه گزینه "عقب انداختن پایان" دارد که به صداهای پس زمینه را تا هر موقع که شما بخواهید پخش میکند. هر زمانی که در محیط پر سروصدا میخوابم، پایان صدای پس زمینه را تا 8 ساعت عقب می اندازم که با صدای کامیون زباله ساعت 5 صبح بیدار نشوم.

اما قسمت مورد علاقه من این است که، برخلاف بقیه اپ های خواب، slumber هر هفته ترک های جدید بیرون میدهد تا هر شب بتوانید به چیز جدیدی گوش کنید.

 

2-pzizz

این اپ به شما قول میدهد که کمک کند به خواب بروید و بدون خستگی و با حس جوانی بیدار شوید، با استفاده از بیت های دوگوشی و و روش های دیگر "صدا شناسی روانی".

با اپ pzizz ، شما به اپ میگویید چه مدت میخواهید بخوابید و به صورت اتوماتیک برنامه خواب را میچیند که کمک میکند کیفیت خواب بالا برود و همچنین در طول شب خواب بمانید. همچنین میتوانید برای چرت های نیم روزی هم از آن استتفاده کنید.

قبلا ها من فقط از این اپ استفاده میکردم، اما آپدیت جدید آن کمی گران شده است، با قیمت اکانت ماهی 4.99$. اما اگر قیمت برایتان مهم نیست، سادگی اپ شگفت انگیز است. دکمه ای را بفشارید و به خواب بروید. به همین سادگی.

 

3- relax melodied

اگر برای آرام شدن قبل از خواب احتیاج به داستان گویی یا مدیتیشن ندارید، ممکن است یک دستگاه نویز سفید تمام چیزی باشد که احتیاج دارید. Relax melodies، به عقیده من، بهترین برنامه  ماشین نویز است. بیش از 50 صدای مختلف دارد که میتوانید با هم مخلوط کنید و صدای بی نقص خواب خود را تولید کنید.

فقط لازم است لم بدهید، به صدا گوش کنید، و به خواب آرامی فرو بروید. همچنین میتوانید در موقعیت های ریلکس کننده دیگری از این اپ استفاده کنید. مثل یوگا، مدیتیشن یا اگر فقط میخواهید صدای بچه های همسایه را خنثی کنید.

 

4-overcast.fm

این اپ مخصوص خواب نیست، اما من معمولا از آن برای گوش دادن به رادیو استفاده میکنم تا خوابم ببرد. چگونه؟ فقط کافی است پادکست درست را پیدا کنید! چند تا از پادکست های مورد علاقه ام sleep with me و همچنین miette's bedtime stories، است.

مواظب باشید که قبل از خواب به چه پادکستی گوش میکنید. بعضی وقت ها من به خواب میروم اما موزیک تیتراژ آخر آن مرا از خواب بیدار میکند. آن وقت باید دوباره از اول شروع کنید تا خوابتان ببرد.

این اپ همچنین حالت صفحه تاریک دارد، پس زمان خواب آنرا روشن کنید تا صفحه نمایش روشن و نور زیاد آن، ترشح ملاتونین را مختل نکند.

 

5-sleepio

گروهی از متخصصین در زمینه علم خواب و روانشناسی رفتاری شناختی از همه جای جهان، مسئول ساخت این اپ هستند.

این اپ به شما کمک میکند تاثیر سبک زندگی و محیط روی قابلیت خوابیدن را متوجه شوید. با کمک آنها، یاد میگیرید چگونه در تکنیک های شناختی که مخصوص وضعیت شما هستند، استاد شوید، تا به مشکلات خواص خواب شما کمک کند. همچنین برنامه sleepio به شما اجازه میدهد برنامه ریزی شخصی 24 ساعته خود را بسازید که شامل مقدار خواب مورد نیاز هر شب شما برای حس استراحت و انرژی بالا، است.

بیشتر مثل جلسه روانشناسی است تا یک اپ ساده، این برنامه برای اشخاصی که مشکلات جدی خواب دارند، پیشنهاد میشود.

 

منبع: lifehack.org

 مترجم: طیما راحمی

کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد

مرداد 99


تعداد بازدید :  12926 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۲۶ برابر است با 2020/08/16

بازگشت