هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهاست، اما همچنین یکی از برنامه هاییست که بیشترین مقدار باطری را مصرف میکند. با این حال، به نظر می آید این مشکل به خصوص به زودی رفع خواهد شد.

طبق یک گزارش از طرف "TheWindowsClub" , یک "ویژگی آزمایشی" در کروم 86 دیده شده که ممکن است قادر باشد تا دوساعت به باطری لپ تاپ اضافه کند.

در گزارش آمده است که گوگل درحال کندو کاو در مورد ایده کوتاه کردن زمان "تایمر بیدار شدن جاوا اسکریپس" در پس زمینه به زمان ۱ دقیقه برای هر بیدار شدن است.

آن مدعی میشود مدارک فنی نشان میدهد که گوگل با یک نمونه که دقیقا این کار را میکند و بعد از آن ۳۰ صفحه مرورگر دیگر را در پس زمینه در حالی که صفحه اول پیش زمینه 'about:blank' بوده است، آزمایش کرده است.

در آخر آزمایش مشخص شد که این حرکت باعث میشود عمر باطری تقریبا تا ۲ ساعت بیشتر شود.

در یک شرایط دیگر، در جایی که صفحه اول 'about:blank' بود، به صفحه سایت youtube تغیر داد و شریع کرد به پخش یک یک ویدیو در حالت تمام صفحه و در این مورد، عمر باطری تقریبا تا ۳۶ دقیقا افزایش یافت.

این گزارش تشریح میکند: " اگر یک صفحه وب برای ۵ دقیقه در پس زمینه باشد، کروم برنامه دارد که javascript timer wake ups را با یک timeout که طول آن حداکثر پنج دقیقه است  تراز کند تا به یک فاصله ۱ دقیقه ای تبدیل شوند. به همین نحو ، کروم برنامه دارد java script timer wake upsرا با یک timeout که زمان آن از ۵ دقیقه بیشتر است تراز کند .

همچنین در آن آمده است که یک سیاست سرمایه گذاری به مدیر سیستم اجازه میدهد که این ویژگی را در در گوگل کروم خاموش کند که زمانی که این ویژگی از دسترس خارج شود برای مرورگر سرمایه گذاری گوگل مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


منبع: gadgetsnow.com

مترجم: طیما تاجیک

کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد 

تابستان 99

تعداد بازدید :  11618 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ برابر است با 2020/07/06

بازگشت