هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام به سرعت در حال تغییر است حتی سریع تر و بیشتر از آنکه بعضی از ما ها مسواک خود را عوض میکنیم! به نظر می آید تازه زمانی که شروع به عادت به یک ویژگی جدید میکنیم، اینستاگرام برمیگردد و اوضاع را دوباره تغییر میدهد.

خبر خوب این است که در این پست ما قصد داریم شما را از جدید ترین ویژگی ها و آپدیت های اینستاگرام با خبر کنیم و طرز استفاده از آنها را به شما بیاموزیم.

اینجوری نه تنها شما میتوانید از این ویژگی های جدید زودتر از دیگران بیاموزید و از آنها استفاده کنید، بلکه میتوانید راجع به آنها با دوستانتان صحبت کنید و مانند یک جادوگر فناوری به روز به نظر بیایید.

پس، بدون اتلاف وقت، راجع به 8 ویژگی جدید و اینکه به چه درد شما میخورد بخوانید.

1-      دنبال کنندگان خود را فیلتر کنید

حتما شما هم اصطلاح " کیفیت را فدای کمیت کردن" را شنیده اید. این اصطلاح در مورد فالو شوندگان شما در اینستاگرام به شدت صدق میکند (و البته دنبال کنندگان شما). در دنبال کردن حساب هایی که به پست ها محتویات آن هیچگونه علاقه ای ندارید هیچ فایده ای نیست.

نه تنها این اکانت های اضافه صفحه اصلی اکانت شما را شلوغ میکند و باعث میشود زمان بارزش و اینترنت اضافی به هدر برود (مثلا دیدن عکس تار شده شخصی که نه او را میشناسید و نه با آن اهمیت میدهید در غروب آفتاب) ، بلکه روی نرخ تعامل صفحه شما تاثیر میگذارد (نرخ مشارکت مجموع تعداد کامنت ، لایک ها، دایرکت ها، منشن کردن، سیو کردن و هر واکنشی که در اینستاگرام تعامل شود میگویند.)

همینجاست که این ویژگی جدید وارد صحنه میشود. ازشروع ماه فوریه،  شما می‌توانید به گزینه گروه‌بندی دنبال‌شوندگان دسترسی پیدا کنید و دنبال شوندگان خود را در  لیست کسانی که در ۹۰ روز گذشته بیشتر در صفحه اصلی خود دیده اید یا در گروه کسانی که آنها رابطه برقرار میکنید قرار دهید.

 این ویژگی روش راحتی را در اختیار شما می گذارد که با استفاده از آن میتوانید فقط اکانت هایی که واقعاً می خواهید را ببینید.  این ویژگی همواره اکانت های شخصی و هم با اکانت های بیزینس جواب می دهد، توانید با کلیک روی گزینه فالو شوندگان به آن دسترسی پیدا کنید.

2-به داستان ها با گیف پاسخ دهید.

بیایید صادق باشیم،  ما می توانیم هر حرف و احساساتی را با یک گیف ابراز کنیم.

 احتیاج به یک گیف جشن گرفتن احتیاج داریم.  برای اینکه راجع به ویژگی جدید اینستاگرام که به ما اجازه می دهد به داستان های دوستان با یک گیف پاسخ دهیم خوشحال هستیم.

در آپدیت جدید می‌توانیم از کتابخانه بزرگ GHIPHY  استفاده  کنیم که پیام تصویری خود را به مخاطب برسانیم.

 برای استفاده از این ویژگی مطمئن شوید که اپلیکیشن خود را آپدیت کرده‌اید،  پس از آن برای جواب دادن به داستان دوستتان روی آیکون گیف که در قسمت پایین و سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید،  حالا شما به هزاران گیف دسترسی دارید که برای هر شرایطی می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 حتی اگر بخواهید می توانید برای پیدا کردن چیز خاصی سرچ کنید.

3-پیام های دایرکت را در زبانه ها دسته بندی کنید

درست،  این جدید ترین ویژگی اضافه شده به اینستاگرام نیست.  اما ممکن است چیزی باشد که توجه شما را به خود جلب نکرده باشد.یا هنوز از آن استفاده نکرده اید.

 در ماه مه سال گذشته،  اینستاگرام اکانت های" حرفه‌ای" و " خالق"  معرفی کرد که پیام های  دایرکت شما را به دو زبانه تقسیم می‌کند- اولیه و کلی.  این ویژگی طراحی شده که  شما راحت تر بتوانیم پیام های خود را پاسخ داده و آنها را مرتب کنید.

 گروه کلی و اولیه چیست؟ در کل پیام  های اولیه پیام هایی هستند که شما می‌خواهید اول از همه ببینید.  تمام پیام ها بر اساس تنظیمات اولیه در گروه اولیه قرار می‌گیرند اما می‌توانید آنها را و وارد گروه کلی کنید، اگر می‌خواهید بعداً به آنها پاسخ دهید یا بعدا آنها را بخوانید.  پیام های شخصی را وارد پوشه کلی کنید،  پیام هایی که آن شخص برای شما می فرستد دیگر  برای شما نوتیفیکیشن نمی آید.  این ویژگی برای زمانی خوب است که شخصی برای شما مکرراً پیام می فرستد اما شما هنوز برای پاسخ به او جوابی ندارید.

اگر این ویژگی را ندارید اما مایل هستید از آن استفاده کنید، وارد تنظیمات شده و حساب خود را تبدیل به حرفه ای یا گزینه"خالق" کنید، اگر این گزینه را دارید.

4-استفاده از فیلتر های داستان و ساختن آنها

تاغ به حال شده که داستان شخصی را ببینید که در آن روی صورتشان زرق و برق یا گل داشته باشند، و پس از آن برایتان سوال شده باشد که چگونه این کار را کرده اند؟ به آنها فیلتر AR میگویند ، و شما هم میتوانید از آنها استفاده کنید. و حتی فیلتر جید خود را خلق کنید. اینها افکت هایی هستند که در کامپیوتر تولید شده اند و به صورت یک لایه جدید روی تصویری که با دوربین میگیرید، مینشینند.

در سال اخیر، فیسبوک این اجازه را به کاربران داده است هنرمند و خلاق داده است که فیلتر ها جدید خود را خلق کنند. حالا که آنها به استفاده کلی در آمده اند ،حتی تولید کردن آنها راحت تر هم شده است. این از چگونگی آن:

برای استفاده از فیلتر AR

اگر فیلتری را در داستان کسی دیدید و از آن خوشتان آمد، روی پروفایل سازنده آن کلیک کنید، در پروفایل او آیکونی را با یک صورت کوچک که روی آن ستاره های ریز است پیدا کنید، پس از وارد شدن میتوانید روی گزینه "try it" کلیک کنید و فیلتر را در دوربین اینستاگرام خود امتحان کرده و تصاویر را به داستان اضافه کرده و یا در تلفن خود ذخیره کنید، یا اینکه روی گزینه "browse"  کلیک کنید تا فیلتر های محبود دیگر را در گروهبندی های مختلف ببینید. همچنین اینستاگرام فیلتر های AR  نیز دارد که در حالت داستان میتوانید از آنها استفاده کنید.

برای ایجاد فیلتر AR  خودتان

حالا میتوانید spark AR studio  را برای تولید فیلتر خودتان دانلود کنید. این میتواند روش خیلی خوبی برای گسترش برند و دسترسی شما باشد. به این معنا که بقیه میتوانند داستان ها و پست هایی با فیلتر شما (و اسم شما روی آن) در حساب خود به اشتراک بگذارند.

در spark AR studio  میتوانید هر پوسته ای را انتخاب کنید، از جمله world object""   (در این گزینه میتوانید اشیائ سه بعدی را در فیلتر خود قرار دهید) ، گزینه های "background filter" و "color"  میتواند برای بار اول کمی سخت باشد ولی برای یادگرفتن کار با آنها دستور عملهای استفاده از آنها را در مرکز آموزش میتوانید پیدا کنید. وقتی که فیلتر خود را ایجاد کنید و طبق سیاست های spark AR  باشد، میتوانید از طریق اپ اینستا گرام آنها پخش و استفاده نمایید.

6-پولی کردن ویدیو های IGTV

پلتفرم ساخته شدIGTV  در داخل اینستاگرام در ماههای آخر به شدت پر استفاده بوده است.  با ۸ میلیون دانلود در برنامه تا الان. پس، فقط مسئله زمان مطرح بود تا اینکه اینفلوئنسر ها و بلاگر ها به روش جدیدی روی آوردند کهIGTV را برای  فالوور های خود پولی کنند.  به نظر می آید که در آپدیت جدید اینستاگرام می‌خواهد راه جدیدی را برای این کار معرفی کند.

 در ماه گذشته اینستاگرام تایید کرد که  در حال کار کردن روی یک برنامه  آزمایشی برای همکاری با IGTV است که از طریق آن به تولید کننده ها اجازه می دهد از طریق بازدیدهای ویدیو هایشان پول در بیاورند.

همانند ‏youtube،  این برنامه نیز شامل تبلیغات در کنار ویدیو ها است. این فرصت هیجان انگیز است که نه تنها به اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد که هزینه های تولید خود را برگردانند( یا از تولید سود هم بکنند) ،  همچنین به برند ها اجازه می دهد که کالای خود را به شکلی جدید به دست کاربران مورد هدف برساند.

7-جا به جا شدن دایرکت و قلب

 ممکن است متوجه شده باشید که جای آیکون هواپیمای کاغذی پیام دایرکت با آیکون قلب در صفحه عوض شده و حالا آیکون قلب در قسمت بالا سمت راست و آیکون دایرکت در کمربند پایینی و در مرکز قرار دارد. و ممکن است مدتی طول کشیده باشد تا انگشت های بی قرار ما به این تغییر مکان عادت کرده باشد. اما حالا ما از تغییر خسته شده ایم، با توجه به اینکه همه ما چپ و راست در حال پیغام دادن به یک دیگر هستیم، بهتر نیست در آینده برای ارسال هر پیام کوچک مجبور نباشیم شصت خود را تا آخر صفحه کش دهیم؟

8- بازگشت فید های گاه شماری شده؟

زمان فید گاهشماری شده قبل از سال 2016 اینستاگرام. برای بعضی ها، (خالقین و برند ها) یک خاطره گرم و آشنا از زمانی ساده تر است که در آن مجبور نبودند دائما با الگوریتم اینستاگرام بجنگند تا بتوانند محتوای خود را به اشتراک بگذارند. برای بقیه، به اندازه ی اینترنت دایال آپ قدیمی و از کار افتاده است. ولی چه از آن متنفر باشید و چه خوشتان بیاید، به نظر می آید که احتمالا در حال برگشت است.

حالا، متاسفانه، اینستاگرام به این شایعات پاسخ داده است. و گفته که این موضوع در حد دوره آزمایشی است و در حال حاظر برنامه ای برای پخش آن ندارند.

نویسنده: اما نوریس

منبع: plannthat.com

مترجم: طیما تاجیک

کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد

تابستان 99

 


تعداد بازدید :  11546 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ برابر است با 2020/07/07

بازگشت