هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

گوگل بر روی یک سیستم عامل جدیدی کار میکند که آن را تا 5 سال آینده جایگزین اندروید کند.



طبق گزارشات "Bloomberg" این غول بزرگ تکنولوژی بیش از 2 سال است که در حال سرهم بندی کردن سیستم عاملی موسوم به فیوشا ”Fuchsia” می باشد و حالا بیش از 100 مهندس دارد که در این پروژه مشغول هستند.

برخلاف اندروید که به عنوان یک سیستم عامل اختصاصی برای گوشی های هوشمند و دستگاه هایی با صفحات لمسی طراحی شده بود ، گفته می شود که فیوشا  دارای کنترل از طریق دریافت صدا بوده و در هسته و ظاهر آن از هوش مصنوعی استفاده شده است.

بلومبرگ گزارش داد "این سیستم عامل برای بهبود بخشیدن به تعاملات صوتی  و به روز رسانی های امنیتی پیوسته و اینکه در تمامی دستگاه های متنوعی که وجود دارند(از لپ تاپ ها گرفته تا سنسور های کوچکی که به اینترنت متصل شده اند) ، ظاهر یکسانی داشته باشد ،طراحی شده است."

به مهندسانی که هم اکنون در این پروژه مشغول هستند گفته شده است که باید تا 3 سال بر اجرای فیوشا روی اسپیکر هایی که از طریق صدا کنترل میشوند کار کنند  و سپس به ماشین های بزرگ تری مانند لپ تاپ ها منتقل کنند.

این سیستم عامل طوری طراحی شده است قابلیت سازگاری با انواع مختلف اسکرین ها با اندازه های مختلف را داشته باشد.در واقع هدف فیوشا اجرا شدن بر روی تلویزیون ها ، خودرو ها و یخچال ها است.


علاوه بر تفاوت های قبلی بین فیوشا و اندروید، باید گفت که این دو سیستم عامل از نظر ساختار پایه هم باهم متفاوت هستند.در حالیکه که اندروید از روی لینوکس ساخته شده است، فیوشا مبتنی بر میکرو هسته ای به نام "زیکرون"است.

فیوشا هنوز هم یک آزمایش است و تا به الان به طور رسمی توسط گوگل معرفی نشده است.

تکنولوژی فوشیا به قدری جدید است که مهندسان این پروژه هنوز دقیق نمی دانند که ظاهر اپلیکیشن ها باید چگونه باشد یا این اپلیکیشن ها چگونه باید عمل کنند. طبق گزارشات ، اپلیکیشن یوتیوب براساس دستورات صوتی ذهنی در حال توسعه است ،اما هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد.

قابل ذکر است که حتی اگر در 5 سال آینده فیوشا به واقعیت بدل شود نیز، گوگل اندروید یا سیستم عامل کروم مبتنی بر لپ تاپ ها را رها نخواهد کرد.

این حقیقت که گوگل بر روی فیوشا کار میکند نباید کسی را شگفت زده کند.آینده منتظر کسی نمی ماند و اگر قرار باشد سیستم عاملی جایگزین اندروید شود ، چه بهتر که از خود گوگل باشد.

source:Mashable

ترجمه از تیم دانشوران سرمد


تعداد بازدید :  13456 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۱ برابر است با 2018/07/23

بازگشت