هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

هوآوی در 3 ماه گذشته با کنار زدن اپل به جایگاه دومین فروشنده گوشی های هوشمند جهان رسید


بر اساس داده های آماری جدید به دست آمده شرکت چینی هوآوی ، با سبقت گرفتن از شرکت اپل به دومین بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند دنیا تبدیل شد. هم اکنون فروش این شرکت در اروپا رو به افزایش است و بازار آن به سمت آسیا گسترش می یابد.

طبق گزارشات شرکت های اطلاعات بازاریابی IDC ، IHS Markit و Canalys ، هوآوی در 3 ماه گذشته ، بیشتر از اپل گوشی به بازار عرضه کرده که براساس گزارشات 54 میلیون گوشی بوده است.

هوآوی این موفقیت را مدیون فروش‌های خود P20 و سری آنر است که طرفداران زیادی پیداکرده است.

سامسونگ نیز با سری گلکسی توانست رتبه اول فروش را با 73 میلیون گوشی همچنان حفظ کند اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

اپل شماره 3 بازار حدود 41 میلیون گوشی در فصل دوم عرضه کرد که 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.

براساس گزارش IHS و Strategy Analytics هوآوی بیش از 15% بازار گوشی های هوشمند را در جهان به دست آورد که برای اپل 12% و سامسونگ 20% است.

داده های Canalys تخمین میزند که میزان فروش گوشی های هوشمند هوآوی در چین در 3 ماه گذشته بیش از 100 میلیون گوشی بوده و از آنجا که این رقم در 3 ماه اول سال میلادی 91 میلیون بوده است ، نشان می دهد که هوآوی سهم بازار خود را با 6% افزایش در سال ، به رکورد 27% رسانده است.

Ben Stanton تحلیلگر ارشد Canalys می گوید:

"اهمیت هوآوی که در سه ماهه گذشته با کنار گذاشتن اپل به دومین جایگاه رسیده است را نمیتوان نادیده گرفت . این اولین بار در 7 سال گذشته است که شرکت های سامسونگ و اپل دو جایگاه برتر را در اختیار ندارند. "

 

او گفت، اپل باید این تغییر را به عنوان یک هشدار تلقی کند، زیرا هنوز نیاز به فروش گوشی های هوشمند برای پیش رفتن در این کسب و کار در حال رشد وجود دارد.

Source:SMH


ترجمه از گروه دانشوران سرمد

تعداد بازدید :  13587 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۱۴ برابر است با 2018/08/05

بازگشت