هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

مهندسان دانشگاه روتگرز مچبند هوشمندی با قابلیت اتصال وایرلس به گوشی های هوشمند را طراحی کرده اند که قادر است موج جدیدی از دستگاه های نظارت بهداشتی و محیطی شخصی را فراهم کند . تکنولوژی آنها می تواند به ساعت ها و دیگر وسایل پوشیدنی که میزان ضربان قلب و فعا


.

مهندسان دانشگاه روتگرز  مچبند هوشمندی با قابلیت اتصال وایرلس به گوشی های هوشمند را طراحی کرده اند که قادر است موج جدیدی از دستگاه های نظارت بهداشتی و محیطی شخصی را فراهم کند . تکنولوژی آنها می تواند به ساعت ها و دیگر وسایل پوشیدنی که میزان ضربان قلب و فعالیت بدنی را کنترل می کنند اضافه شود.

تکنولوژی آنها که میتواند به ساعت ها و سایر دستگاه های پوشیدنی اضافه شود تا ضربان قلب و فعالیت های فیزیکی را نمایش دهد ، در مطالعه ای به صورت آنلاین در Nanoengineering و Microsystems منتشر شد.


مهدی جوانمرد، استادیار دانشکده مهندسی الکترونیک و کامپیوتر دانشگاه روتگرز، در نیوبرونسویک می‌گوید: این تکنولوژی در زمینه پزشکی فردی یا پایش سلامتی توسط خود فرد از اهمیت زیادی برخوردار است. این تکنولوژی به ما امکان می‌دهد آزمایشگاه‌های واقعی بر روی تراشه داشته باشیم. او ادامه می‌دهد: ما درباره پلتفرم‌هایی صحبت می‌کنیم که اندازه‌شان در حد یک فلش USB  است و می‌توانند به عنوان مثال با ساعت اپل یا Fitbit کاربران تلفیق شوند.

به گفته عباس فرنیچروالا (Abbas Furniturewalla) پژوهشگر اصلی و محقق کارشناسی سابق بخش مهندسی برق و کامپیوتر ؛


"دستگاه های پوشیدنی امروزی قابلیت اندازه گیری چند پارامتر فیزیکی محدود مانند ضربان قلب و فعالیت های ورزشی را دارند اما اینکه دستگاه های پوشیدنی قابلیت نمایش دادن تعداد سلول های مختلف در جریان خون ما باشند ، نظارت بر سلامت شخصی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد."


این مچبند پلاستیکی شامل یک برد الکتریکی انعطاف پذیر و یک بیوسنسور با کانالی ( لوله ) نازک تر از تار موی انسان که الکترود هایی از جنس طلا در آن جاسازی شده است ، می باشد. دارای یک مدار برای پردازش سیگنال های الکتریکی ، یک میکروکنترلر برای دیجیتالی کردن داده ها و یک ماژول بلوتوث برای انتقال اطلاعات به صورت بی سیم است. نمونه خون از طریق ایجاد زخمی به اندازه سرسوزن از جریان خون به دست می آید و سلول های خونا شمرده میشوند . این داده ها به صورت بی سیم برای یک گوشی هوشمند اندروید که دارای اپلیکیشن مناسب برای پردازش و نمایش داده ها است ، فرستاده میشوند.همچنین این تکنولوژی قابلیت اجرا در گوشی های آیفون و سایر گوشی های هوشمند را نیز دارد.


در این زمینه ، اداره ها و بیمارستان ها ، متخصصین سلامت و درمان ، می توانند به نتیجه آزمایش خون بیماران دسترسی سریع تری داشته باشند بدون نیاز به استفاده از تجهیزات گران قیمت و بزرگ آزمایشگاهی. شمارش سلول های خونی میتواند برای تشخیص بیماری هایی مثل کم بودن تعداد گلبول قرمز  که ناشی از خونریزی داخلی یا سایر عوامل است مورد استفاده قرار بگیرد.


جوانمردی می گوید:


    نسل بعد مچبند ها میتوانند کاربرد های گوناگون زیست پزشکی و محیطی داشته باشند و بیماران قادر خواهند بود به طور مداوم بر سلامتی خود نظارت داشته باشند و نتایج را برای پزشکان ارسال کنند.

 

Source:ScienceDaily

ترجمه از گروه دانشوران سرمد


تعداد بازدید :  13538 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ برابر است با 2018/08/11

بازگشت