هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

بعد از آنکه یکی از نهادهای قانونگذار در اروپا شرکت آلفابت را در حدود ۵ میلیارد دلار جریمه کرد روز گذشته گوگل درخواست تجدیدنظر خود را برای کاهش این مبلغ تسلیم کمیسیون اروپا کرد. اما علت جریمه طبق اعلام نهاد قانونگذار نقض آگاهانه قوانین ضد انحصار از جانب گو

         
در پرونده اولیه این شکایت، کمیسیون اروپا مدعی شد که گوگل با باندل کردن محصولاتی نظیر سرچ گوگل و اپ های کروم از سلطه خود بر سیستم عامل اندروید سوء استفاده می کند و با پرداخت پول به شرکت های تولید کننده موبایل آنها را مجبور می کند که سرچ گوگل را به صورت پیشفرض درون محصولاتشان قرار دهند.

به دنبال این تصمیم در ماه جولای گوگل اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خود برای این حکم را به دادگاه ارائه خواهد کرد اما آنطور که وال استریت ژورنال گفته تا به امروز گوگل چنین درخواستی را مطرح نکرده است. بعد از ابلاغ حکم اولیه، گوگل ۹۰ روز زمان داشت تا با پایان دادن به رفتارهای ضد رقابتی خود همچنان اجازه داشته باشد گوگل پلی استور را روی دستگاه های مختلف نصف کند. در حالی که تنها چند روز تا پایان این بازه زمانی ۹۰ روزه باقی مانده بود گوگل بالاخره درخواست خود را تسلیم سازمان مربوطه کرد.

این دومین جریمه ای است که گوگل تاکنون از سوی سازمان آنتی تراست اتحادیه اروپا با آن روبرو شده است. نخستین جریمه در تابستان گذشته و زمانی مشخص شد که قانونگذاران ادعا کردند گوگل سرویس های خرید خود را در جایگاهی بالاتر از رقبایش در نتایج جستجو قرار می دهد. گوگل بالاخره به عنوان مجازات این رفتارش مجبور شد ۲.۷ میلیارد دلار را به کمیسیون اروپا پرداخت نماید.


منبع: theVerg

تعداد بازدید :  13136 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۷/۱۸ برابر است با 2018/10/10

بازگشت