هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود نسل جدیدی از نمایشگرهای موبایل با حفره ای در لبه فوقانی را معرفی کرد که امکان تعبیه دوربین سلفی زیر پنل را فراهم می کنند. این نمایشگرها بسته به مکان و شکل حفره در چند دسته جای می گیرند و بر اساس شایعات فعلی مدل «اینفین

آنچه که این شایعات را تقویت می کند خبری است که بر اساس آن سامسونگ از همین حالا تولید انبوه پنل های اینفینیتی او را کلید زده است. به گفته رسانه کره ای ETNews تولید این پنل ها که «حفره‌ در ناحیه فعال» (HIAA) هم نامیده می شوند، مستلزم توسعه تجهیزاتی خاص نظیر لیزر سوراخ کردن پنل بوده که سامسونگ دیسپلی با موفقیت آنها را پیاده سازی کرده است. از مدتی قبل نیز تولید انبوه نمایشگر اینفینیتی او به منظور تعبیه در سری گلکسی اس ۱۰ آغاز شده است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز تاکید شده که این فناوری فعلا تنها در دست سامسونگ است و رقبای چینی برای رسیدن به این شرکت به زمان قابل توجهی نیاز دارند. این در حالی است که ظاهرا هواوی اولین گوشی مجهز به نمایشگری مشابه را در ماه دسامبر سال جاری رونمایی می کند.

Galaxy A8s یکی از موبایل هایی است که احتمالا میزبان صفحه نمایش اینفینیتی او خواهد بود. نکته جالب اما پنل LCD به کار رفته در این گوشی است که به خاطر وجود واحد نور پس زمینه، ایجاد حفره در آن به مراتب از مدل های OLED پیچیده تر است.

     

بر اساس برخی گمانه زنی ها تولید نمایشگرهای اینفینیتی او برای گلکسی A8s بر عهده کمپانی چینی BOE قرار دارد. در صورتی که این مساله صحت داشته باشد بعید نیست که BOE این پنل ها را به راحتی در اختیار هواوی نیز قرار دهد.

تعداد بازدید :  13940 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۶ برابر است با 2018/11/27

بازگشت