هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

میدانستید سریع تایپ کردن شما را کارآمد تر میکند؟ در حقیقت تایپ سریع 21 روز در سال شما را جلو می اندازد! پس، چگونه سریع تر تایپ کنیم؟

1-روی محل کار و تایپ کردنتان کار کنید.

خیلی از مردم اعتقاد دارند تایپ درست و سریع از جایی شروع میشود که به کیبورد اشراف داشته باشید. اما حقیقت این است که، باید با محل کاری شروع کنید که تمیز، دارای گردش هوای مناسب، و راحت باشد. و همچنین باید یک میز برای کار داشته باشید و لپ تاپ یا کامپیوتر را روی پایتان نگذارید.

اگر برای زمان طولانی کار میکنید، مطمئن شوید جایتان راحت است.

 

 

2-طرز نشستنتان را درست کنید.

اگر میخواهید درست تایپ کنید، طرز صحیح نشسته، پشت صاف، و پاهایتان باید روی زمین و با فاصله کمی از هم قرار گرفته باشند. مچ دستتان هم باید جوری قرار گرفته باشند که انگشتانتان به کل کیبورد  دسترسی داشته باشد. سرتان را هم کمی پایین بیاورید که بتوانید به صفحه درست نگاه کنید.

صندلی اداریتان را طوری تنظیم کنید که به راحتی حالت نشستن را درست کنید.

 

 

3-حالت بدنتان را نگه دارید.

نگه داشتن بدن در حالت درست هم خیلی مهم است. مطمئن شوید حالت نشستنتان مناسب است تا از درد مچ جلوگیری کنید. این درد ها باعث میشود سرعت شما پایین بیاید و ریتمتان را به هم بزند.

از افتادگی شانه و کمرتان جلوگیری کنید. و با اینکه در حال کار، کلید اصلی باید راحتی باشد، مطمئن شوید که همیشه صاف نشسته اید.

 


4-خودتان را با کیبورد آشنا کنید.

صفحه کلید در اینجا ابزار شماست، پس باید با آن آشنا شوید. خوشبختانه، بیشتر کیبورد هایی که میبینید یک طرح مشترک دارند: طرح QWERTY. نام این طرح را به خاطر ترتیب دکمه های بالای سمت چپ کیبورد، گذاشته اند.

پس، روی حفظ کردن جای دکمه های حروف کار کنید، همزمان سعی کنید کاربرد دکمه های نشان گذاری را یاد بگیرید. لازم است جای آنها را بدون نگاه کردن به یاد بیاورید. این تنها راه برای یادگیری تایپ سریع است.

 


5-چشم هایتان را ببندید و روی هر کلیدی که ضربه میزنید اسمش را هم بلند بگویید

یک راه خوب دیگر هم برای حفظ کردن جای دکمه ها این است که به آنها نگاه نکنید و چشم خود را مستقیم به صفحه بدوزید. بعد، هر کلیدی را که میفشارید بلند بگویید و ببینید که درست گفتید یا خیر. این روش برای حفظ شدن جای حروف خیلی اثر بخش است، و خیلی راحت به شما کمک خواهد کرد.

 


6-کم کم با روش تایپ لمسی شروع کنید.

بالا بردن سرعت تایپ مربوط به بالا بردن مهارت در طی زمان است. با این حال، سریع ترین راه برای سرعت بالا، تایپ لمسی است. اگر بار اول است که از این روش استفاده میکنید، ممکن است زمان زیادی را در این مرحله طی کنید. اما، از لحظه ای که بتوانید بدون نگاه کردن به کیبورد تایپ کنید، سرعت شما هم بالا میرود.

حالا، این متد تایپ ممکن است کمی غریب به نظر بیاید اما با زمان مهارتتان بالا خواهد رفت.


منبع: www.lifehack.org

مترجم: طیما راحمی

کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد

مرداد 99

تعداد بازدید :  11598 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۸ برابر است با 2020/07/29

بازگشت