هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

میدانستید سریع تایپ کردن شما را کارآمد تر میکند؟ در حقیقت تایپ سریع 21 روز در سال شما را جلو می اندازد! پس، چگونه سریع تر تایپ کنیم؟

 

7-به این روش بچسبید و به دستهایتان نگاه نکنید

کل هدف این قدم این است که از نگاه کردن شما به کیبوردتان جلوگیری کند. تا انگشتهایتان مجبور شوند کار با دکمه هارا یاد بگیرند.

دوباره، ممکن است اول کار سرعتتان پایین بیاید، اما با این حال به آن بچسبید. تایپ لمسی به شما کمک میکند تا به سرعت های بالا دست بیابید و در آن استاد شوید.

 


8-تمرین، تمرین، تمرین

ثابت شده که، استاد شدن در تکنیک تایپ لمسی، کمی جزئی است. اما از لحظه که حاالت بدن صاف باشد و انگشت ها در جای درست قرار بگیرند، فقط با تمرین میتوانید بهتر شوید.

هر روز زمانی را برای تمرین سرعت و دقت کنار بگذارید. با تمرین مداوم، متوجه خواهید شد که کم کم ایرادات کمتری نیز خواهید داشت.

 

 

9-به چند بازی آنلاین سر بزنید

چند تا سایت نیز هستند که میتوتاند به تمرین شما کمک کنند. آنها امتیاز شما را بر اساس کلمه-بر-دقیقه حساب میکنند، پس شما میتوانید همزمان با رقابت با دیگران رکورد خود را نیز بهتر کنید. اینجا چند نمونه از این سایت ها: (سایت ها به زبان فارسی نیستند)

·        TypingClub

·        TheTypingCat

·        Typing.com

 

 

 

10-تمرین با دیکته نویسی

اگر نمیدانید چه چیزی تایپ کنید، یک روش دیگر این است که کلمات را همزمان با شنیدن، تایپ کنید. هیچ محدودیتی برای چیزهایی که میتوانید تایپ کنید، وجود ندارد، و میتوانید پروسه تایپ کردن را جالب تر کنید. خب، یک کتاب صوتی را آماده کنید یا فیلمی از سخنرانی، یا اینکه به یک برنامه مصاحبه گوش کنید و تایپ کنید.

 

 

 

11-پیشرفتتان را تحت نظر بگیرید.

مطمئن شوید که بهبود کار خود را کنترل کنید. ولی مهم است راجع به تعداد کلماتی که در یک دقیقه میتوانید تایپ کنید، وسواس نداشته باشید. بلکه مطمئن شوید که در حال تایپ راحت باشید. با زمان، کلمات تایپ شده بر دقیقه شما بالا خواهد رفت.

 


12-اگر میخواهید دوره های رسمی تایپ را بگذرانید.

در حقیقت چند دوره و برنامه وجود دارند که به طور مخصوص برای بالا بردن مهارت تایپ، طراحی شده اند. اگر علاقه دارید میتوانید آنها را امتحان کنید و شاید به شما کمک کنند. (دوره ها به زبان انگلیسی)

·        Byte Back

·        Peter's Online typing cource

فقط با خواندن این مقاله انتظار نداشته باشید سرعت تایپتان بالا رفته باشد. برای تایپ سریع زمان احتباج است. ولی تمرین کردن مهارت را بالا خواهد برد.

 

 

 

منبع: www.lifehack.org


تعداد بازدید :  12380 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۸ برابر است با 2020/07/29

بازگشت