هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

وقتی بحث لذت بردن از ویدیو یا فایل صوتی روی موبایل میشود، برای انجام کار گزینه هایی دارید: زنده ببینید یا دانلود کنید. اما ممکن است جواب این موضوع آنقدر هم که فکر میکنید واضح نباشد، بسته به نحوه یا زمان استفاده از محتوا.


دانلود کردن و استریم از نظر کاربردی یکسان هستند.

در هر دو روش یک فایل به دستگاه ارسال میشود. تفاوت اصلی این است که در استریم ویدیو وقتی که در دسترس است، پخش میشود. در حالی که زمان دانلود در حافظه ذخیره میشود. هر دو روش عمل دانلود کردن را شامل میشود، ولی در یکی از این روش ها یک کپی از فایل روی دستگاه ایجاد میشود که بعدا هر زمانی که بخواهید، بدون اینترنت میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر بعدا دوباره فایل دانلود شده را باز کنید، دیگر اینترنت اضافه لازم نیست مصرف کنید. با این حال، اگر دوباره یک فایل را استریم کنید، دوباره مجبور میشوید تمام اطلاعات را دوباره دانلود کنید.


معمولا مقدار داده منتقل شده یکی است.

چیز دیگری که باید متوجه شوید این است که به هر کدام از این دو روش، حجم خود فایل یکسان است. البته وقتی که با کیفیت های یکسان باشد. به عنوان مثال، اگر حجم یک آهنگ MP3، 3/5MB باشد، فرقی ندارد دانلود شود یا استریم.

با این حال، گزینه های مختلف ممکن است در مورد کیفیت های متفاوت، فرق بکند. اگر فایل را با کیفیت 480P استریم و با کیفیت 720P دانلود کنید، فایل 720P بزرگتر از دیگری خواهد بود. به این معناست که، برای فایل 720P دیتا بیشتری نسبت به فایل 480P مصرف میشود.

به علاوه، بعضی از خدمات استریم مثل Netflix، گزینه تنظیم مصرف دیتا دارند، که به شما اجازه میدهد رزلوشن پایین تری را انتخاب کنید تا اینترنت کمتری مصرف شود.


مورد مصرف فایل

از آنجایی که خیلی از متغیر ها یکی هستند، انتخاب دانلود یا استریم، بستگی به این دارد که چگونه میخواهید ار فایل استفاده کنید.

اگر یک آهنگ مورد علاقه است که میخواهید هر روز به آن گوش دهید، دانلود کردن آن گزینه بهتری است. وقتی که فایل را دانلود میکنید و آن در حافظه دستگاهتان ذخیره میشود، یک بار از اینترنت استفاده میشود و بعد از آن میتوانید به طور نامحدود به آن آهنگ گوش دهید و هیچ هزینه اینترنت اضافه ای متقبل نشوید.

این روش نیز برای زمانی لازم است که میخواهید به فایل دسترسی پیداکنید و به اینترنت متصل نیستید.

اگرچه، اگر نمیخواهید از فایل بیشتر از یک بار استفاده کنید، شاید بهتر باشد آنرا استریم کنید. برخلاف دانلود، روش استریم فایل را در حافظه شما قرار نمیدهد. به این معنا که میتوانید از هر ویدیو و آهنگی لذت ببرید بدون اینکه نگران کمبود فضا باشید. این روش مخصوصا برای زمانی خوب است که اینترنت قوی دارید و میخواهید به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.


توقف، شروع کردن و تصمیم به تمام نکردن

مهم است اشاره شود که، وقتی فایل را استریم کنید و نتوانید آنرا تمام کنید، ممکن است نتوانید بعدا دوباره از همان نقطه آنرا شروع کنید. در بعضی از سیستم ها به خوبی به شما اجازه میدهند از قسمتی که متوقف کرده بودید کارتان را ادامه دهید. ولی بقیه به صورت اتوماتیک از اول شروع میکنند. در آن موارد، ممکن است مجبور شوید بعضی از قسمت هایی از فایل را دوباره دانلود کنید، که مقدار استفاده از اینترنت را بالا میبرد. 

برعکس آن، اگر فایل را شروع کنید و وسط آن تصمیم بگیرید که دیگر نمیخواهید ادامه دهید، در روش استریم اینترنت کمتری مصرف میشود. در روش دانلود، حتما باید تمام فایل دانلود و ذخیره شود تا بتوانید از آن لذت ببرید، در حالی در استریم بدون اینکه کل فایل دانلود شده باشد میتوانید از آن لذت ببرید. پس، رها کردن یک فایل وسط استریم، برای اینترنت شما به صرفه است اما در وسط فایل دانلود شده، اینترنتتان را روی قسمتی که تماشا نکردید، هدر داده اید.


مراقبت از مقدار اینترنت

ممکن است این مقدار آنالیز بین دو روش دانلود و استریم زیادی به نظ بیاید، اما اگر دستگاهتان اینترنت محدود دارد، اینها میتوانند مهم باشند. پس، اندازه فایل را بازبینی کنید و تصمیم بگیرید چگونه میخواهید از آن استفاده کنید. بعد از آن میتوانید تصمیمتان را بگیرید.


منبع:lifehack.org

نویسنده: Imran Uddin

مترجم: طیما راحمی

شرکت دانشوران سرمد

مرداد 99

تعداد بازدید :  12990 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۱۹ برابر است با 2020/08/09

بازگشت