هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

Misty Robotics از دومین نسل ربات های قابل برنامه ریزی خود رونمایی کرد.نسخه دوم ربات هوشمند موسوم به «Misty II » تا دسامبر به بازار عرضه می شود. این ربات ویژگی های هوشمند متعددی را داراست.


نسخه دوم ربات هوشمند موسوم به «Misty II »  یکی از جذاب ترین ساخته های بشر در حوزه رباتیک است که با توجه به توانایی های خود برای قشر بزرگی از جامعه از دانشجو تا مدرس و صاحبان کسب و کار کاربردی است.


این ربات هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی توان ایجاد "بی نهایت شخصیت " مستقل را داراست و می تواند در فضای سه بعدی به سهولت ایده ها را ترسیم کند. نرم افزارهای این ربات به اطلاعات حساس هستند و البته به یک دوربین k4 سونی برای توانایی تشخیص چهره و جسم مجهز است.

افزون بر این ها، این ربات دارای هشت سنسور برای مقابله با برخورد با دیوارها و البته سیستم هوشمند حرکت است.این محصول دارای  دو پردازنده اسنپدراگون است و به راحتی با دستیارهای صوتی الکسا، کورتانا و یا گوگل اسیستنت منطبق می شود .

درواقع هدف اصلی Misty II این است که ما بتوانیم از تمام این ویژگی ها برای دانلود یا ایجاد کردن (با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر visual block یا API های جاوا اسکریپت ) مهارت های مورد نظرمان ، بهره ببریم . بنابراین ، فراتر از چند عملکرد پایه ای (مانند تشخیص افراد خاص ، جهت یابی فضا به صورت خودکار ، متصل کردن خود به محل شارژ ) که  Misty II قادر به انجام آن ها است ، این ربات قابل تطبیق به اجرای هر تعداد از عملکرد های پیشرفته است.

Misty Robotics چند ایده از این نوع فعالیت ها را در سایت خود قرار داده است ؛ گشت زنی در فضای اطراف خانه زمانی که شما آنجا نیستید ، ایجاد فهرستی از وسائل موجود در قفسه ها ، بازی کردن با سگ شما زمانی که در خانه تنها است. علاوه بر این ها شما میتوانید یه بازوی نگه دارنده نوشیدنی پرینت سه بعدی کنید یا سنسور هایی به آن اضافه کنید که کیفیت هوا با را برایتان نمایش دهد.

قسمتی از عکس های مربوط به این ربات دوست داشتنی را میتوانید از اینجا مشاهده کنید.


البته شایان ذکر است که این یک ربات ساخته شده  برای عموم مردم نیست. بلکه به طور مشخص برای توسعه دهندگان نرم افزار، صاحبان صنایع ، کسب و کار و دانشجویان کاربردی است . یعنی همه افرادی که در حوزه برنامه نویسی و مهندسی فعال هستند.



ترجمه و گردآوری از تیم دانشوران سرمد

source:TheVerge

تعداد بازدید :  13680 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۶ برابر است با 2018/07/28

بازگشت