هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

محققان ربات های بی نیاز از باتری با قابلیت خود-شارژی (self-powered) در اندازه یک سلول انسانی طراحی می کنند.


آخرین ربات های "MIT" به قدری کوچک هستند که می توانند به صورت نامحدود در هوا شناور بمانند. این شاهکار به وسیله اتصال الکترونیک های دو بعدی به کلوئید ها (ذرات کوچکی به اندازه یک میلیاردم تا یک میلیونوم از یک متر) صورت گرفته است.طبق گفته ها، این دستگاه ها تقریبا به اندازه یک سلول انسانی هستند.

علاوه بر این ،اضافه کردن فتودیودهای(دیود های نوری) نیمه هادی باعث می شود که این سیستم های کوچک منحصر به فرد، قابلیت خود-شارژی (self-powered) را داشته و بی نیاز از هر باتری باشند. زمانی که اطلاعات مربوط به این ربات در حال ذخیره شدن هستند ، این سیستم نور را به شارژ الکتریکی کوچکی تبدیل می کند که سنسور های محیطی ربات  را در حال اجرا نگه میدارد.

درمورد اینکه این ربات های کوچک دقیقا برای چه کارهایی مناسب هستند باید بگوییم که MIT قصد دارد آن ها را به نقاطی که دسترسی به آن ها مشکل است ، برای نظارت کردن بر آن محیط ها ، بفرستد. دوتا از مهم ترین محیط هایی که در بالای این لیست قرار دارند ، خط لوله ها و بدن انسان است.

محققان امیدوارند که زمینه ای برای این دستگاه ها فراهم کنند تا بتوانند به طور پراکنده سفر های شناختی درون هر چیزی داشته باشند ، از سیستم گوارش انسان ها تا خط لوله های گاز و نفت.یا شاید روی هوا شناور شوند تا ترکیبات درون یک پردازنده شیمیایی یا یک پالایشگاه را اندازه گیری کنند.

اساسا این دستگاه ها در یک قسمت ارسال می شوند و سپس از سوی دیگر بازیابی می شوند یعنی کار های متفاوتی در سیستم های متفاوت انجام می دهند.پس از اینکه بازیابی انجام شد ، اطلاعات جمع آوری  شده توسط سنسور ها قابل دانلود از روی سیستم و ارزیابی هستند.


Source:TechCrunch


ترجمه از تیم دانشوران سرمد

تعداد بازدید :  13069 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۶ برابر است با 2018/07/28

بازگشت