هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

نمونه اولیه این ربات خشم خود را از طریق چشم ها و پوستش که به خاطرمحرک های مایعی که زیرپوست آن قرار گرفته متورم شده و به شکل میخ تغییر شکل می دهد ، بیان میکند. وضعیت پوستی این ربات بسته به خلق و خویش در آن لحظه متغیر است.

نمونه اولیه این ربات خشم خود را از طریق چشم ها و  پوستش که به خاطرمحرک های مایعی که زیرپوست آن قرار گرفته متورم شده و به شکل میخ تغییر شکل می دهد ، بیان میکند. وضعیت پوستی این ربات بسته به خلق و خویش در آن لحظه متغیر است.


محققان دانشگاه کورنل یک نمونه از یک ربات را توسعه داده اند که میتواند احساساتش را از طریق تغییراتی که روی سطح پوستش رخ می هد ، بیان کند. پوست این ربات از شبکه ای از نوعی واحد بافتی پوشیده شده است که بر اساس احساسات ربات ، شکل های مختلفی را به خود میگیرد.

استادیار مهندسی مکانیک و هوافضا ، گای هافمن ، که در TEDx سخنرانی ای درباره ی "ربات هایی با روح " ارائه داده بود ، میگوید برای طراحی این ربات که اشاره هایی غیر کلامی از احساسات خود به وسیله پوست بیرونی اش دارد ، از حیوانات الهام گرفته اند . پس بنابر این ایده ، نباید این ربات با شرایط انسانی مقایسه و در نظر گرفته شود.

او گفت :

" من همیشه احساس می کردم که ربات ها نباید فقط از روی انسان ها مدل سازی یا کپی برداری شوند . ما روابط بسیار جالب و خوبی با گونه های دیگر داریم. ربات ها میتوانند یک از آن گونه های دیگر در نظر گرفته شوند و سعی نکنند تنها کارهایی که ما میتوانیم انجام دهیم را کپی کنند بلکه به زبان خودشان با ما ارتباط برقرار کنند ."

کار آن ها به عنوان مقاله ای با نام "Soft Skin Texture Modulation For Social Robots" (مدلاسیون بافت پوست نرم برای ربات های اجتماعی) ، در کنفرانس بین المللی نرم افزار رباتیک در لیورنو ایتالیا ارائه شده است. دانشجوی دکتری یوهان هو نویسنده اصلی این مقاله در IEEE Spectrum بود.

هافمن و هو یک آرایش از دو حالت (شکل) سیخ شدن مو و ایجاد میخ بر روی پوست را به عنوان ویژگی این ربات طراحی کرده اند که در حالت های مختلف احساسی ، نگاشته میشوند. واحد های عملیاتی برای هر دو شکل ، مدلی از بافت های متحد است با محفظه های مایعی که برآمدگی هایی از یک نوع را ایجاد می کنند.


در پایان مقاله نوشته شده است:

"در حال حاضر بسیاری از ربات های اجتماعی بیان می کنند که حالت های درونی خود را فقط از طریق حالت چهره و حرکاتشان ابراز می کنند. ما باور داریم که ادغام پوستی که بافت قابل تغییر دارد با حس لامسه و بینایی ، میتواند توانایی بیان افکار و احساسات را در ربات هایی با ارتباطات اجتماعی ، به شکل قابل ملاحظه ای در طیف های گسترده افزایش دهد. "

Source:SienceDaily


ترجمه از گروه دانشوران سرمد


تعداد بازدید :  13184 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ برابر است با 2018/08/06

بازگشت