هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

بیتکوین از اواسط ماه دسامبر تقریبا سه برابر کاهش یافته است.

 همانطور که همه میدانیم،بیتکوین از اواسط ماه دسامبر تقریبا سه برابر کاهش یافته است.در بالاترین میزان به 20,000 دلار رسید اما از آن زمان به بعد به مبلغ 6,000 دلار کاهش یافته است.اما سوالی که ذهن اکثر بیتکوینرها را به خود درگیر کرده ،این است که چه چیزی باعث این سقوط شده است.

دلیل اصلی نوسانات قیمت بیت کوین به ساختار شبیه به سهام بودن آن برمی‌گردد. یعنی ارزش هر بیت کوین بر اساس پولی که مردم در بازار برای خرید آن هزینه می‌کنند تعین می شود.

با وجود کاهش ارزش بیت کوین طی ماه‌های اخیر، این ارز مجازی نقشی تعین کننده را در اقتصاد دنیا ایفا می‌کند.جان مک آفی، از افراد مشهور در زمینه امنیت سایبری اعتقاد دارد که ارزش بیت کوین طی دو سال آینده به طرز سرسام آوری بالا خواهد رفت. به اعتقاد او، ارزش هر بیت کوین تا سال 2020 حتی به یک میلیون دلار خواهد رسید.

البته گفته‌های مک آفی چندان هم عجیب و غیر منتظره نیست. مدتی قبل، پژوهش جدید کالج سلطنتی لندن نشان می‌داد که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک ارز جریان اصلی در زمینه پرداخت هستند و حتی امکان دارد کهجایگزین پول های سنتی شوند.

اهمیت بین کوین کار را به جایی رسانده که دولت آرژانتین چند وقت پیش تایید کرد که قصد داردخودپرداز های این ارز مجازی را در سطح کشور قرار دهد.


منبع:cnet


تعداد بازدید :  13064 تاریخ : ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ برابر است با 2018/11/17

بازگشت