هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

اینفومرشال چیست؟

اینفو مرشال یک تبلیغ تلویزیونی ویدیویی طولانی تر از تبلیغات معمولی است، که شامل یک شخص مجری/ فروشنتده برای توضیحات و فروش یک کالا یا سرویس و یک خط تماس برای همزمان است. اینفومرشال از تبلیغات عادی متفاوت است و از این جهت که طولانی تر از تبلیغ عادی است و بین آن برنامه قطع نمیشود. در نتیجه، اینفومرشال ها میتوانند جزئیات بیشتری از کالا یا سرویس مورد نظر را به خریدار/بیننده نشان دهند. هدف از اینگونه تبلیغات این است که بیننده را ترغیب کند که همزمان با تماشای آگهی با شماره (رایگان) شبکه مربوطه تماس بگیرند یا وارد وبسایت مربوطه شده و آنجا خرید کنند.

مزایای اینفومرشال ها برا شرکت ها این است که در تبلیغ زمان بیشتری برا نشان دادن کالا است، و نشان دادن اینکه چگونه کار میکند و یک خط تلف همزمان وجود دارد که مشتری را راحت تر قانع به خرید میکند. کلمه اینفومرشال (infomercial)  از دو کلمه (information) و (commercial)  تشکیل شده به معنای "اطلاعات" و "آگهی بازرگانی" اگر چه در اروپا نام اینگونه برنامه ها "paid programming" و "teleshopping" است.

نکته ها قابل توجه

·         اینفومرشال یک برنامه مستقل و طولانی تر از آگهی بازرگانی است.

·         فرق آنها با تبلیغات معمولی آن است که طولانی تر هستندو در آن برنامه قطع نمیشود.

·         معمولا در ساعت های کم بیننده پخش میشوند و ممکن است هر برنامه از نیم ساعت تا یک ساعت طول بکشد.

درک اینفومرشال

معمولا شامل تلاش برای فروش کالا یا خدمات هستند با تلاش برای جذاب به نظر آمدن آن از دید و سلایق تماشاگر. معمولا در حال پخش برنامه در پایین صفحه یک شماره تماس رایگان قرار میدهند و تماشاگر را تشویق میکنند که "همین حالا تماس بگیرید" یا اینکه"اپراتور ها منتظر هستند" برای چیزی که به صورت "یک فرصت با زمان محدود" توصیف میشود. اینفومرشال میتواند به صورت یک ویدیو آنلان روی اینترنت باشد یا به عنوان یک برنامه تلوزیونی. اما در هر صورت حتما شامل تماس همزمان است و تشویق به سریع عمل کردن.

اینفومرشال ها چقدر طول میکشند؟

ممکن است در حالت یک برنامه کوتاه یا بلند باشد. اینفومرشال های کوتاه تر معمولا دو تا چهار دقیقه هستند و اصولا در قالب چندین تبلیغ مستقل پشت سر هم برای یک کالا یا خدمت هستند. برنامه های بلند تر ممکن است نیم تا یک ساعت زمان ببرد و اصولا در ساعت های آخر شب پخش بین ساعت های 2 تا 6 صبح هستند. این برنامه ها زمانی را اشغال میکنند که پیش از آن به ساعت مرده در تلوزیون شناخته میشد که شبکه های تلوزیونی سرما تعطیل میشدند.

چه زمانی آنها پخش میشوند؟

معروف به پخش در ساعت های کم بیننده هستند، معمولا دیروقت و ساعت های صبح خیلی زود. آمار های تبلیغاتی نسبت به ساعات روز کمتر است، در نتیجه شرکت ها میتوانند با قیمت کمتر محصول خود را در تلوزیون تبلیغ کنند. همچنین شبکه های تلوزونی نیز از این برنامه ها درامد کسب میکنند، که کم درامد بودن برنامه های عادی در ساعت های کم بیننده را جبران میکند.

چگونه اینفومرشال ها شروع شدند؟

اولین بار اینفومرشال ها رد دهه هشتاد میلادی در کشور آمریکا پس از اینکه" کمیسیون فدرال ارتباطات FCC " محدودیات مربوط به تعداد تبلیغاتی که ممکن بود در تلوزیون نمایش داده شود را آسان تر کرد، شروع به کار کردند.

بر طبق FTC ، هر کدام از اینفومرشال هایی که طولانی تر از 15 دقیقه است باید به بیننده اعلام کند که یک برنامه تبلیغاتی پولی است. در این برنامه ها مقدار زیادی از رجوع به احساسات، صرفه جویی، و اغراق است. طی سال ها ادعا میشود که بعضی از کالاهایی که در این برنامه ها تبلیغ میشود، مثل کالای لاغری و... مشخص شده که کلاه برداری بوده اند.

مثال هایی از اینفومرشال ها

این برنامه ها همچنین قبلا دارو های رژیمی و سلامت جنسی، کمک های تقویت حافظه، وسایل و تجهیزات ورزشی و... میفروخته اند. این فرم تبلیغات نیز ممکن است مورد استفاده اشخاص مهم مذهبی و سیاسی برای درخواست کمک های مالی استفاده شود.

منبع:INVESTOPEDIA.COM

مترجم: طیما تاجیک

کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد

تابستان 99

 

 


تعداد بازدید :  11237 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ برابر است با 2020/07/08

بازگشت